چاپ و تبلیغات غرفه نمایشگاهی | غرفه سازی آشیان
07
مه

چاپ و تبلیغات در غرفه نمایشگاهی

غرفه سازی نمایشگاه راهی ایده آل برای نمایش محصولات و خدمات شما ، جلب توجه بازار مشتریان و بالا بردن سطح برند شماست. روش های متداول و مدرن متعددی برای نحوه نمایش شما وجود دارد. ممکن است حضور در غرفه ای جذاب و مشتری پسند چالش برانگیز به نظر برسد اما با رویکرد درست می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید.
یکی از مهمترین عوامل استفاده از چاپ و تبلیغات در غرفه نمایشگاهی است.

استفاده از چاپ و تبلیغات در غرفه نمایشگاهی

چاپ و گرافیک به نوعی معرف برند شماست و شرکت کنندگان را به فضای غرفه خود جذب میکند.
تمایل به پر کردن هر متر از فضای گرافیکی و تبلیغاتی با نوشته و اطلاعات زیاد یک پیام آشفته و گیج کننده ایجاد میکند.بهنر است روی اصول اولیه تمرکز کنید. یرند شرکت شما یا یک جمله کوتاه با بیان اینکه شما چه کسی هستید و آنچه ارائه می دهید می تواند برای جذب بازدید کننده و شروع مذاکرات کافی باشد.
این مهمترین نکته در تبلیغات و بازاریابی چهره به چهره است.

نقش چاپ و تبلیغات در جذب بازدیدکنندگان نمایشگاه

غرفه نمایشگاهی بصورتی طراحی میشود تا دارای سلسله مراتب بصری باشد.
شرکت کنندگانی که وارد سالن نمایشگاه می شوند ، از مسافت های طولانی علائم گرافیکی و چاپ و تبلیغات مختلف را میبینند.
متن و تصویر برای گرافیک این تبلیغات و چاپ ها باید برای بالاترین تأثیر بصری مناسب اندازه گیری شوند.
گرافیک با چاپ های بزرگ در دیوارهای پشت غرفه باید تا حد امکان معرف برند شرکت و پیام رسان باشند تا بهترین دید در مناطق مهم و پربازدید نمایشگاه را داشته باشد.
به یاد داشته باشید که پیام ها را کوتاه و ساده نگه دارید.

گرافیک و تبلیغات مناسب شناخت را بوجود می آورد

غرفه های نمایشگاهی مکانهای مناسبی برای ارتقاء ابتکارهای بازاریابی شرکت شما به مشتریان آینده است.
میبایست طرحهای گرافیکی و استفاده از فرم و اشکال ، ارتباط زیادی با خدمات و محصولات شما داشته یاشد که با پیامی که مشتریان هدف شما میدهد باید سازگار باشند.
گرافیک تبلیغات غرفه نمایشگاهی شما باید از همان نگاه اول از احساس و پبام برخوردار باشد تا ارتباط فوری برقرار شود.

استفاده از چاپ و تبلیغات در نمایش محصولات در غرفه

این یک واقعیت است که شرکت شما از طریق اولین برخورد با مخاطبین چگونه تعامل خواهد داشت و ارتباط برقرار می کند. از این رو برگزاری نمایشگاه به طرز چشم نواز ، با برند و رنگ مناسب و گرافیک به شما کمک می کند تا مجموعه مناسبی از افراد و بازدیدکنندگان را هدف بگیرید.
پیشنهاد میگردد در محصولات خود را در کنار گرافیک و چاپ های تبلیغاتی قرار دهید.
نمایش محصولات در کنار رنگ و گرافیک ، زیبایی بصری نمایش را تقویت میکند .
طراحی گرافیک مناسب کنار محصولات باعث تمایز غرفه نسبت به دیگر غرفه ها و افزایش سطح بازاریابی میگردد.

تناسب گرافیک با رنگ غرفه

رنگ و گرافیک از اهمیت بسیاری در برندسازی برخوردار است.
بخشی از قضاوت های مهم مخاطبین غرفه شما درباره محصول فقط بر اساس رنگ و گرافیک آن صورت می گیرد. اینکه محصولات با محل نمایش هارمونی رنگی در قالب گرافیک جذابی داشته باشد امری مهم برای جذب مخاطبین به غرفه است.

طراحی گرافیک غرفه نمایشگاهی برای داشتن ظاهری حرفه ای

مطالعات نشان می دهد که رنگ ها به طور طبیعی بیوشیمی را تحت تأثیر قرار می دهند.
از زمانی که شما موضع خود را ایجاد می کنید ، گرافیک و محیطی که آن را نمایش داده است در ذهن میماند ، ترکیبات و طرحهای گرافیک احساسات متفاوتی را به وجود می آورد.
از این رو گرافیک را منطبق با نوع محصول و عملکرد آن در نظر بگیرید.
طرح گرافیک غرفه های نمایشگاه پزشکی با گرافیک غرفه های حوزه صنعتی کاملا متفاوت است.
پس پیشنهاد میشود در انتخاب نوع المان ، فرم ها و اشکال گرافیک برای چاپ های غرفه حساس باشید.

چاپ و تبلیعات را در کانون طراحی غرفه نمایشگاهی قرار دهید

گرافیک یکی از مهمترین عناصر غرفه سازی نمایشگاهی است. آنها لحن مناسبی را برای نمایش شما تنظیم می کنند. تبلیغات باید به گونه ای طراحی شود که بتواند تصویر نام تجاری شرکت شما را تقویت کند و همچنین با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. همچنین برای ایجاد علاقه و ماندگاری در نمایشگاه شما استفاده می شود و این باعث تحریک بصری می شود. چاپ و تبلیغات غرفه نمایشگاهی شما باید ترکیبی از رنگ ، وضوح و جزئیات بالا باشد. اگر غرفه شما جذاب نباشد ، هم ردیف غرفه های دیگر سالن نمایشگاه قرار خواهد گرفت.
مشاوره تخصصی در امر غرفه سازی برای ارائه طرحهای ماندگار در ساخت غرفه امری حیاتی است.

چه نوع گرافیکی برای نمایش محصولات مناسب است

استفاده از رنگهای روشن و جسورانه به شما کمک می کند تا بازدیدکننده محصول را در فضایی بزرگتر تجسم کند.
رنگ های جیغ با کنتراست بالا حس هیجان را به بازدید کنندگان القا میکنند.
طرحهای کرو ومنحنی ، حرکت و طرحهای مکعب و مربع ،حس سکون را در مخاطب ایجاد میکند.
برای چاپ و تبلیغات غرفه نمایشگاه مبلمان از گرافیکی استفاده کنید که حس سکون را القا نماید.
و برای غرفه های حوزه صنعت و خودرو از خطوط منحنی که حس حرکت را در مخاطب زنده کند.
همیشه به شعار “جسورانه پیش بروید یا به خانه برگردید” اعتقاد داشته باشید و همواره در تبلیغات غرفه سازی خود ، گرافیک را استراتژی قرار دهید تا تضادی بی نظیر با برند تجاری خود داشته باشید .

گرافیک و تبلیغات جذاب اهداف تجاری شما را منتقل میکند

برای کالاهایی که از اهمیت بیشتری برخوردارند نیز به همین روش ، استفاده از ترکیب گرافیک با رنگهای مناسب در دیوار به عنوان زمینه ای برای خط محصول و تصاویر نمایش داده شده در غرفه است. همیشه از چنین طرح هایی استفاده کنید که باعث شادابی شرکت شما شود تا اهداف تجاری شما را منتقل کند.
پس همواره برای نمایش محصولات خاص و دارای اهمیت بالای خود ، با چاپ و گرافیک سعی بر تمایز آن در نمایشگاه داشته باشید.

اهمیت سبک غرفه سازی در طراحی گرافیک و تبلیعات

غرفه نمایشگاهی ساختاری 3 بعدی است دارای منحنی ها ، گوشه ها ، تو رفتگیها و بیرون زدگیها است.
طراحان گرافیک ، چاپ و تبلیغات غرفه نمایشگاهی باید تمام این فرمها و ترکیب آنها را در ذهن داشته یاشند تا نتیجه موفقی بدست آید.
تصویری که مکمل غرفه سازی نمایشگاه است ، این امر یک عبارت تصویری هماهنگ ایجاد می کند.
شرکت کنندگان در دیدن آنها با تصوری ماندگار و تعاملی مثبت از برند شما خارج می شوند.

نکات فنی استفاده از گرافیک و تبلیغات در غرفه سازی

گرافیک ها با فرمت گسترده ای که در نمایشگاه های نمایش تجاری استفاده می شود دارای چالشهای فنی منحصر به فردی هستند. سایر کارهای چاپی در مقیاس کوچکتر از آن برخوردار نیستند. با توجه به تنوع بی پایان مواد و روش های موجود امروز ، باید توجه ویژه ای صورت گیرد تا اطمینان حاصل شود که پروژه های گرافیکی مطابق با دستورالعمل های خاص برای هر غرفه هستند.

نقش ماشین آلات چاپ و تبلیغات درغرفه سازی نمایشگاهی

در بازار تجهیزات و ماشین الات مختلفی برای چاپ گرافیک و تبلیغات موجود است.
دستگاه چاپ بنر وسیله ای است جهت چاپ  بر روی بنر، فلکس ، استیکر، مش و…  استفاده می گردد.
دستگاه بنر در عرض، کیفیت و امکانات متفاوتی عرضه میشود و عرض چاپ این دستگاه ها معمولا 150-180-220-250-320-500-800 بر حسب سانتی متر میباشد.دستگاه های چاپ بنر برای غرفه های نمایشگاهی معمولا در گروه دستگاه های چاپ In door ، Out door و لارج فرمت دسته بندی میشود .

چاپ وتبلیغات غرفه های داخل سالن نمایشگاه

چاپ مناسب فضای داخل سالن نمایشگاه چاپ in door است.
این چاپ برای فضای داخلی نوعی از چاپ لارج فرمت با کیفیت بسیار بالاست . و تا عرض نهایتاً 150 سانتی‌متر و طول نامحدود میتوان از آن استفاده کرد. چاپ Indoor بر روی انواع مدیا ( کتد، بک لایت، کانواس، متالیک و سیلور) ارائه میشود . پس از چاپ امکان پوشش متریال چاپ شده با لمینیت گرم و سرد وجود دارد که باعث افزایش مقتومت و ماندگاری چاپ گرافیک می‌شود.
چاپ indoor کیفیت بسیار بالایی برای استفاده در تبلیغات درغرفه سازی دارند و مناسب ارئه محصولات با کیفیت بالا را دارد.
این نوع چاپ علاوه بر غرفه سازی در فضاهای فروشگاهی، تجاری و گالری های هنری نیز قابل استفاده است.

چاپ و تبلیغات غرفه های فضای باز نمایشگاه

در غرفه سازی فضای باز نمایشگاه از چاپ فضای خارجی (Outdoor) استفاده میشود.
این چاپ نوعی از چاپ لارج فرمت مخصوص استفاده در فضای باز است.
در چاپ فضای خارجی قابلیت چاپ بر روی انواع مدیا (بنر، فلکسی، مش، وینیل و استیکر) و تا عرض 5 متر و در طول نامحدود و همچنین چاپ بر روی اجسام سخت وجود دارد.
جوهر به کار رفته در این پرینترها از نوع سالونت بوده و مقاوم در برابر باد و باران است. 

کیفیت چاپ دستگاه چاپ بنر برای غرفه سازی

کیفیت چاپ های بنر با DPI تعیین میگردد. DPI مخفف عبارت Dot Per Inch است که به معنی تعداد نقاط در یک اینچ مربع میباشد و ماهیت محاسباتی دارد و در چاپ دیجیتالی استفاده میگردد . هر چه تعداد نازل ها و فشردگی آنها سر هد بیشتر باشد ، آن هد از کیفیت و دقت چاپ بالاتری برخوردار می باشد و همچنین اگر تعداد هد های دستگاه چاپ بیشتر باشد ، سرعت چاپ دستگاه بیشتر خواهد بود.

جهت آشنایی با سازه های تبلیغاتی غرفه های نمایشگاهی اینجا را بخوانید

نرم افزارهای گرافیک برای طراحی گرافیک غرفه نمایشگاه

Adobe Illustrator برای ایجاد آثار هنری ، گرافیک و تبلیغات غرفه های نمایشگاهی توصیه می شود.
زیرا این پلتفرم مورد قبول ترین گرافیک را برای فرمتهای بزرگ فراهم میکند.
برچسب زدن رنگها با استفاده از سیستم تطبیق PMS به ارتباط بین استانداردهای مهم کمک می کند.
فونتهای استاندارد در طرح کلی باعث می شود که همه قلم ها به درستی چاپ شوند.

استفاده از گرافیک برای غرفه با چه متریال هایی امکان پذیر است

  • چاپ بنر
  • جاپ وینیل
  • چاپ فلکس
  • چاپ مش
  • چاپ روی شاسی
  • چاپ استیکر

مقایسه انواع چاپهای گرافیکی در غرفه نمایشگاهی

معمولا میبایست هر نوع از چاپ های تبلیغاتی غرفه را با توجه به نوع کاربری مورد نظر و طبق قابلیتهای آن چاپ استفاده کنیم. بیشترین سهم را از گرافیک غرفه ها را معمولا چاپ بنر فلکس و وینیل در برمیگیرند . از بنر ها در دیواره ها و معمولا در غرفه های پاپ آپ استفاده میشود.
وینیل نوعی از چاپ است که بصورت پشت چسبدار ارائه میشود .و بصورت برچسب توسط نصاب حرفه ای وینیل نصب میشود.
از چاپ فلکس در لایت باکسها استفاده میشود چون قابلیت عبور نور را دارا هستند.
چاپ مش قابلیت نمایش از دوطرف را دارد و میتوان از آن روی شیشه استفاده کرد.
چاپ روی شاسی روی ورق های ام دی اف نصب میشود که شبیه به تابلوی تصویر خواهد بود.

حتی اگر شما خوش شانس باشید که از طراحان گرافیک ماهر و با تجربه برخوردار هستید ، با توجه به مقیاس و هدف تخصصی آنها ، گرافیک غرفه های نمایشگاهی با نگرانی های منحصر به فرد خود همراه هستند.

طراحی چاپ و تبلیغات غرفه نمایشگاهی

هنگام برنامه ریزی گرافیک های نمایش تجاری خود ، حفظ تعادل دقیق و خلاقیت و ابتکار حائز اهمیت است.
شما می بایست معنا و مفهوم برند و خدمات شما با یک نگاه مشخص شود ، اما در عین حال ، شما نمی خواهید بازدید کنندگان را با اطلاعات بیش از حد گیج کنید.
اطمینان حاصل کنید که برند شما دارای تناسب بین متن و فضای خالی است.
همچنین می بایست مطمئن شوید که گرافیک شما جلوه دقیقی از برند یا محصول شما به بازدید کنندگان می بخشد. طرح های انتزاعی یا ترکیبی از فونت های مختلف گزینه مناسبی برای نمایش یک برند تجاری و چاپ و تبلیغات درغرفه سازی نمایشگاهی است . اگر یک فونت خاص با یرند شما مرتبط است ، ممکن است بخاطر جذابیت بیشتر در تمام گرافیک خود از آن فونت استفاده کنید.

رعایت مقیاس و تناسب در چاپ و گرافیک غرفه نمایشگاه

قرار دادن گرافیک شما در داخل یا اطراف غرفه شما یک نکته اساسی است. گرافیک هایی که به بهترین شکل از فاصله مشاهده می شوند ممکن است در یک دیوار داخلی هدر روند ، جایی که احتمالاً تنها از چند پا دورتر دیده می شوند. گرافیک های بزرگ را از سقف محل آویز (استفاده از پوستر اسنپ) در نظر بگیرید و اجازه دهید غرفه شما به راحتی از هر جای سالن نمایشگاه قابل مشاهده باشد. سقف ها ، دیوارها ، ورودی ها – تعیین بهترین مقیاس و قرار دادن علائم و آگهی ها در این مکان ها نیاز به بررسی دقیق دارد. شما می توانید از مهارت ها و تجربه های یک شرکت طراحی نمایشگاه نمایش حرفه ای عادت کنید که در مقیاس مورد نیاز یک صفحه نمایش تأثیرگذاری کار کند.

انتخاب متریال چاپ برای گرافیک غرفه نمایشگاهی

اگر در حال طراحی و ساخت غرفه خود به تنهایی یا با تیم داخلی خود هستید ، ممکن است خود را محدود به سطحی که می توانید علائم خود را چاپ کنید ، محدود کنید. یک شرکت طراحی غرفه های نمایشگاهی ، تجهیزات لازم و تخصص گرافیکی را برای چاپ علائم و آگهی های با کیفیت بالا روی انواع متریال ، از پارچه های انعطاف پذیر گرفته تا سطوح سفت و سخت خواهد داشت. با همکاری با یک شرکت طراحی حرفه ای ، گرافیک شما به فضای دقیق غرفه شما سفارشی طراحی می شود و می تواند به هر شکلی که تصور کنید طراحی تبلیغات نمایشگاهی انجام شود . یک پرچم دایره ای دو طرفه که ممکن است از سقف معلق باشد و از همه زوایا قابل خواندن باشد ، تأثیری را ایجاد می کند که بعید می توانید به خودی خود به آن دست پیدا کنی.

تاثیر رنگ در چاپ و تبلیغات غرفه

در استراتژی غرفه سازی نمایشگاهی از رنگ در گرافیک خود استفاده کنید و مطمئن شوید که رنگ های سازمانی موجود در آرم ، لوگو را در کل طراحی غرفه خود را مورد توجه قرار داده اید. ممکن است از رنگ برای تقویت مجموعه خاصی از برند تجاری شما استفاده شود:
رنگهای خنثی حس اطمینان را ایجاد میکنند .
در حالی که رنگ های شارپ و جیغ ، هیجان را منتقل می کنند.
بالاتر و فراتر از داشتن کار در مورد روشهای استفاده و آمیختن رنگها برای خلق یا ایجاد جلوه بصری خاص ، طراحان گرافیک باید از جنبه فنی رنگ نیز درک خوبی داشته باشند.غرفه سازی نمایشگاه یک صنعت کاملاً تخصصی است که به استفاده دقیق رنگ و نحوه استفاده از آن در غرفه اشاره دارد.رنگها می توانند در نمایشگرها و یا وقتی در انواع مختلفی از نورپردازی مشاهده می شوند ، بسیار متفاوت به نظر برسند.

قیمت چاپ و تبلیغات غرفه نمایشگاهی

استفاده درست و صحیح از گرافیک در غرفه نمایشگاهی در کنترل هزینه های غرفه سازی تاثیر زیادی دارد.
باتوجه به بازار اقتصادی و نوع متریالهایی که در غرفه سازی استفاده میشود گرافیک راح حل مناسبی است.
قیمت استفاده از گرافیک بسته به نوع متریال و نحوه استفاده از آن متفاوت است.
چاپ بنر و فلکس ارزانترین روش در ارائه تبلیغات در غرفه سازی هستند.
چاپ وینیل و چاپ مش از قیمت بالاتری برخوردار است.
چاپ شاسی هم به نسبت قیمت بیشتری دارد اما پس از نمایشگاه چندین بار استفاده است

مزایای استفاده از گرافیک در غرفه سازی

  • سرعت در ساخت غرفه نمایشگاهی
  • قیمت به مراتب کمتر از سازه و المان های چوبی
  • جذابیت بصری جهت جذب مخاطبین به غرفه
  • طراحی مدرن در عین سادگی
  • استفاده از رنگهای متنوع برای جلب توجه بیشتر
  • بهترین روش برندینگ در نمایشگاه
  • باز بودن فضای غرفه برای جذب بازدیدکننده بیشتر

خدمات چاپ و تبلیغات غرفه سازی نمایشگاهی آشیان

ما در غرفه سازی آشیان با در اختیار داشتن تیم طراحی حرفه ای و گرافیست های با تجربه صنعت نمایشگاهی همچنین بهره مندی از بهترین و مدرن ترین ماشین آلات چاپ در ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات چاپ و تبلیغات نمایشگاهی آماده ارائه کلیه خدمات غرفه سازی و تبلیغات نمایشگاهی به شما برای حضور موفق در نمایشگاه هستیم.
جهت مشاوره تخصصی و طراحی رایگان غرفه نمایشگاهی با ما تماس بگیرید.

کانال آپارات آشیان را دنبال نمایید …